Nový HL, TFC a … Steam!
rADOn
21.09.03
Tak je to tady, přišel soudný den, hodina rozhodnutí, odplata za vaše hříchy… Říkejte tomu jak chcete. VALVe vydalo nové verze Half-Life, TFC a dalších modů, které budou distribuovány výhradně přes Steam. A Steam bude přesně takový, jak se čekalo – velký, náročný a nekontrolovatelný.
Co se od betaverze změnilo? Skoro nic. Stále to má neskutečné nároky na linku, které prakticky diskvalifikují modemisty. Pořád jsou pochybnosti o dostupnosti master serveru, ještě podtržené tím, že distribuované instalačky mají už připravenou cache s instalací HL, TFC a CS. Tím VALVe fakticky přiznává, že na to nemá, a dá se čekat, že při vypuštění hojně používaného softwaru to bude běžná praxe – čímž efektivně popírají jednu z navenek hojně prezentovaných hlavních předností Steamu, totiž automatické aktualizace. A to jen dokazuje, co je skutečným důvodem vydání Steamu – aplikace DRM aka Digital Rights Management. Způsob, jak převzít kontrolu nad vaším počítačem, abyste mohli dělat jen to, co vám vlastník DRM systému povolí. V případě Steamu je to oficiálně kvůli zabránění nelegalnímu kopírování a ochraně před cheatery. Smešné. Nelegálnímu kopírování nikdy žádná taková technologie nezabrání a cheateři budou mít práci ještě zjednodušenou – místo různých, více či méně rychle reagujících, anticheatovacích systemů tu bude jeden, bez skutečných ochranných mechanismů (Steam může nanejvýš validovat integritu vlastního kódu, věci jako hacky v ovladačích a low-level wrappery stejně nemůže najít), a jakmile bude jednou exploitnut crackery, bude aplikace cheatu spíše triviální.
Další slibované featury, jako server browser, IM klient atp., jsou jen pozlátko pro nezkušené – propracovanosti svých profesionalních předloh stejně dosáhnout nemohou, takže kromě další CPU/RAM zátěže bude pro většinu lidí jejich přínos nulový.
Centralistická povaha Steamu je vůbec nadhernou příležitostí pro všechny tvůrce virů, DoSisty, crackery a podobné nadšence jak jedním způsobem pořádně zatopit velké spoustě lidí, jestě vylepšenou tím, že díky DRM povaze Steamu nemají normální uživatelé moc možností se bránit.
To způsobí ještě větší potíže provozovatelům serverů – spousta serverů běží na produkčních serverech, většinou na hardwaru firmy, ve které vlastník serveru pracuje, a jestli se dodnes ti zodpovědnější trápili, zdali je HLDS dost bezpečný, mají po starostech – teď už to nemají pod kontrolou vůbec. Pro BFU hráče představují bezpečnostní problémy hlavně ztrátu času, ale na ostrém korporátním železe si to žádný slušný admin nedovolí.
Poku si myslíte, že plaším a maluji čerta na zeď, prečtěte si licenční ujednání. Pokud nemáte náladu se těmi dvaceti kilobyty právničiny prokousávat, tady je několik perliček: Pěkné což?
Vyvstává tedy Nerudovská otázka „Co s tím?“ Záleží na situaci – dnešní běžný uživatel vychovaný Microsoftem, který nainstaluje kdejakou kravinu, spouští vše, co mu přijde do pošty, a na svém ADSL nemá ve svých děravých Winblows ani firewall, nepozná žádný velký rozdíl. Přibyde několik vlastností, bude to o něco náročnější. Pokud používá cheaty, bude mít chvíli potíže, než se crackeři seznámí s novou technologií a exploitnou ji. Pokud má jiné modifikace, třeba hi-fps modely, boty, necheaterské clienthooky, nebo úpravy závislé na hardwaru (v jiste verzi HL napříiklad nešlo hrát na některých grafických kartách od ATi bez dodatečného patche) je zavislý na libovůli VALVe, nakolik bude takové doplňky podporovat.
Co s tím? Do budoucna se rýsuje několik možností : První možnost, totiž že všichni v klidu a rádi přejdou na Steam nedávám šanci na úspěch. Manažeři ve VALVe se evidentně nechali zaslepit čí$ly, aniž by si uvědomili, co je za nimi. Totiž že i když odpůrců Steamu bude menšina, jde o elitu komunity – správce serverů, tvůrce klientských modů, technicky zdatné profi hráče… Právě tito lidé drží kvalitu a popularitu HL modů, a pokud se značná část z nich rozhodne s tím praštit, bude podíl lamerů v komunitě jednoduše nesnesitelný. Druhá možnost zní fantasticky, ale právě díky faktu, že je na Steam naštvané značné množství technicky zdatných lidí, je nutné brát ji velice vážně. Vytvořilo by to de facto stejnou situaci boje s vlastními zakazníky, jaká dnes panuje na hudebním trhu – a se stejnou šancí na úspěch. Třetí možnost – zůstat věrní současnému stavu – je asi nejlákavější. WON cracky tu již byly a dá se očekávat, že týž den, kdy by mělo dojít k odstavení WON serverů, se objevi zase. Hodně lidí zůstane věrných už jen proto, že nemají hardware/připojení na provoz Steamu – to platí hlavně o LAN hráčích. Problémem zůstává, že takto vzniklá „hardcore“ komunita nebude lákavá pro nové hráče a pomalu ale jistě zajde na úbytě. Což se ostatně tak jako tak jednou stát muselo. Čtvrtá možnost jistě manažerům z VALVe udělá radost, budiž jim přána.
Budete používat STEAM?
xx  
Ano, je to božské. VALVe ruluje.

xx  
Budu, ale nerad – nemám na to linku/hardware

xx  
Budu, ale s krajním odporem – je to nebezpečné

xx  
Nač si dělat násilí? Počkám, až to někdo crackne.

17 xx  
Mám rád svůj počítač – kašlu na to.

xx  
Wo co go?


  FoxBot v0.698
Col. Tommy
31.08.03
Autoři FoxBota nás v poslední den prázdnin (tedy poslední pro ty méně štastné, kterým nestávkují kantoři nebo kteří nenavštěvují vysoké školy :-) poctili dle svých slov finální verzí svého dílka a zveřejněním zdrojových kódů. Autorský tým tedy do budoucna přenechává vývoj bota uživatelům; sami se hodlají zaměřit na vývojářtví pro Half-Life 2.
Co se týče změn oproti poslední verzi, lze je označit za snahu boty „zlidštit“, především v komunikaci uvnitř týmu a přesnějším vymezením úkolů v týmu. Changelog ve zkratce: Myslím si, že můžeme autorům poděkovat za trpělivost, s jakou po dlouhou dobu vylepšovali nepochybně nejlepšího bota pro TFC a umožnili nám všem pohodlný offline trénink
Upgrade z verze 0.697 můžete stahovat odsud, instalátor verze 0.697 odsud. Určitě oceníte i novou verzi GUI pro pohodlnější ovládání bota.
Pokud máte zájem upravovat FoxBota podle svých představ, stáhněte si zdrojové kódy, zveřejněné v rámci licence GPL.

  Sloučení
Col. Tommy
30.08.03
Dnes jsme se sloučili s legendou českého TFC, klanem CZ. Společný osud s námi budou sdílet Lexus, St()rm, sv.Tomík a Zombo. Přeji jim hodně štěští, dobrou mušku a příjemnou spolupráci s ostatními. Lexus a Zombo se zároveň stávají Overlordy – členy Rady Klanu s hlasovacím právem. V nejbližší době přidáme i původní web CZ klanu, který zde bude zachován jako připomínka jejich dlouhé historie.

  Trénink s =p02=
Col. Tommy
26.08.03
26.8.2003, 19:00
LoX clanserver
mapy monkey_l a chimkey_l

[LoX]: Al(i)en, Col. Tommy, Elnino, Q3nUTp, rADOn, tomK
=p02=: KomA, martiny, p02, Svob.Sandahl, Weex, Yetti

Poněkud jsme se opozdili oproti sjednanému zahájení hry, kvůli nedorozumnění mezi mnou a rADOnem ohledně konfiguračních souborů serveru, za což se soupeři omlouvám.
Monkey se hrála 5 v. 5, na naší straně chyběl tomK, na straně soupeře Yetti. V obraně nastoupili Al(i)en, Elnino a rADOn. Témeř se jim povedlo po výborném výkonu udržet čisté konto, ale když rADOnovi selhalo připojení a já jsem ponechal soupeři početní výhodu (v zájmu plynulosti hry jsem netrval na dorovnání počtu), jedna vlajka nám přeci jen utekla.
V útoku jsem se spolu s Q3nUTp potýkal především s backtrackováním ze strany =p02=. Plynule jsme přešli na systém kdy já jsem zaměstnával bojem soupeře a Q3nUTp ve velice svižném tempu nosil vlajky přes jeho nekoncentrovanou obranu. Výsledkem celkem slušné hry v útoku bylo 15 ukořistěných vlajek.
V Chimkey oba týmy nastoupily v pěti hráčích, ale časem se oba opozdilci zapojili do hry. Naše obrana, víceméně ve stejném složení jako v předchozí mapě, byla opět velice kompaktní a nepovolila soupeři ani jeden cap. Ke konci jsme dokonce zaznamenali několik útočných pokusů inženýra. Útok pokračoval opět ve slušném tempu a v polovině časového limitu jsme zarovnali počet vlajek na deseti. Abych prostřídal sestavu, vyslal jsem Al(i)ena útočit a sám jsem se stáhl do obrany, kde jsem za cca 15 minut neměl téměř žádnou práci. Celkem jsme nastřádali 17 vlajek.

Výsledek – 320:10; závěrečné screenshoty se nachází v sekci Galerie.

Na závěr bych chtěl poděkovat klanu klanu =p02= za kvalitní trénink (a snad i poprosit, aby při technických problémech a opětovném připojení vlastního hráče informoval kapitána soupeře, aby mohl upravit počet hráčů na své straně. Soupeř totiž není povinnen sledovat, zda se už navrátilec zapojil do hry či nikoliv).

  Narozeniny
rADOn
25.08.03
Včera nás, aniž by to zdá se někdo zaznamenal, minulo jedno významné výročí. Uplynulo právě sedm let od vydání první verze Team Fortress a jeho pokračovatel TFC je stále při síle. A zdá se že nebude mít problém překonat laťku magických deseti let kterou nastavil DooM – zvlášť jestli se někdy dočkáme slibovaného TF 2: Brotherhood of Arms.
Trochu jsem tím směrem pátral ale nedokázal jsem najít žádné novější informace. Ne že by to bylo nějak překvapivé – s blížícím se vypuštěním HL2 mají asi chlapci ve VALVe jiné starosti :-) TF2 je ale stále v jejich seznamu projektů a oficiální stránky na webu Sierry jsou podle Google cache aktualizovány – asi nám nezbude než se nechat překvapit.

  Match s p02
rADOn
6.08.03
Včerejší tréninkový zápas s klanem =p02= se moc nevyvedl. Především se zůčastněným omlouvám za potíže se serverem, na vině byl patch HLDS který jsem bohužel nemohl předem otestovat při zátěži. Proto se nakonec hrálo na čisté instalaci serveru s většinou nastavení na defaultních hodnotách.
Za =p02= přišli p02, Martiny, Weex, KomA, Svob. Sandahl a kachel, nám bohužel na poslední chvíli onemocněl Col. Tommy a Q3nUTp se nedokázal připojit na déle než pár minut takže zůstali tomK, Elnino, Al(i)en. p02 nám proto zapůjčili KomU kterému tímto děkuji za pomoc.
Hrála se nejdříve obligátní 2fort – chvíli zde pomáhal KomA, později alespoň chvílemi zasahoval Q3 takže se nám podařilo jediným capem urvat těsné vítězství.
Další na řadě měla být monkey_l, ve čtyřech sice sebevražedná záležitost ale zkusili jsme to :-) Celkem zbytečně, protože během hry se projevilo defaultní nastavení serveru, jmenovitě hlavně chybějící heslo takže začali dovnitř lézt cizinci a všechno šlo do háje – než jsem je vyházel a opravil nastavení měli p02 přesilu 5 na 3 a několik bleskových capů. Vím že nastavení serveru je můj problém ale na svou obranu mohu říci že byla domluvená a připravená konfigurace s clanbattle mode a museli jsme od ní upustit protože =p02= ho nezvládali – někteří dokonce nevěděli co to je. Taky se pěkně ukázalo že fraghuntující sniper – i když početně dorovnal týmy – je k ničemu, jeho příspěvek k naší obraně nestál ani za ten čas který jsem strávil jeho kickováním.
Přesto myslím =p02= předvedli v Opici lepší výkon a párkrát nás převezli, rozhodně se těším, až si to zopakujeme.

  Další posila
Col. Tommy
3.08.03
Přidal se k nám velice kvalitní hráč Elnino, bývalý kolega Q3nUTp z klanu <K&K> (klan nedávno ukončil svoji činnost). Doufám, že jejich skill a sehranost brzy zapracují v náš prospěch. GL&HF Elnino.

  Nový design webu
rADOn
22.07.03
Dnešní den se zapíše do historie protože – jak si bystřejší už možná všimli – jsem konečně uploadoval redesignovaný web. Poděkování patří Lexovi za to, že mě ke změně vyprovokoval (já ti ukážu, kdo má nejlepší web :) a tomKovi za to, že měl k první verzi tolik poznámek, že jsem si je ani všechny nezapamatoval (klid, to se dá léčit)
Kód už není tak puristický jako původní verze, ale měl by být v pohodě viditelný na čemkoliv, co ještě není v důchodu (MSIE 5+, Opera 6+, Gecko 1.2+). Jestli máte někdo po ruce IE4 nebo Netscape 3, dejte vědět, jak to vypadá.
Co se struktury týče, rozdělil jsem odkazy od věcí ke stažení ( = zdroje, „Downloady“ je moc dlouhé) a ankety jsou konecně viditelné pěkně dohromady. Pokud byste chtěli něco přidat nebo spustit nějakou anketu, napište mi. Přidáni je triviální a místa je (zatím) dost.
Pro srovnání – starý layout zatím nadále funguje na http://lox.xf.cz/oldlayout/. A teď povězte, co na to celé říkáte :
Jak web vypadá teď?
21 xx  
Nááádhera, rADOn máknul

xx  
Pěkný, ale „náš“ klan má lepší.

xx  
Nic moc, ale lepší než předtím

xx  
Koho sere grafika? Informace jsou klíčové

xx  
Změna? Jaká?

   
Ujde, ale dřív to bylo lepší

xx  
Fuy, to je hnus. rADOn by se měl léčit.


  Posila
Col. Tommy
10.07.03
Naše řady rozšířil jeden z nejlepších a nejznámějších českých hračů – Q3nUTp. Přeji mu hodně fragů a vlajek v našich řadách.

  Srandička
Col. Tommy
5.06.03
Takto dopadnou všichni zrádci, kteří konvertují z TFC na Counter-Strike :-)