Video
Col. Tommy
5.03.03
Světlo světa spatřilo video s ukázkami z nové verze Firearms, o níž jsme již informovali. Video v rozlišení 640×480 má velikost 50,8 MB a v rozlišení 320×200 15,2 MB.

  Nový FoxBot
Col. Tommy
16.02.03
Autoři FoxBota, nejkvalitnějšího bota pro TFC, ohlásili vývoj pravděpodobně poslední verze založené na současném kódu (v0.6x). Připravují tyto změny a opravy chyb:

  Jiný pohled
Col. Tommy
15.02.03
Internetová odnož BBC News zveřejnila článek, jaký nebývá v mainstreamových mediích příliš vídaný – Gaming 'is good for you'. Informuje o studii prof. Talmadge Wrighta z chicagské univerzity, týkající se hraní Counter-Striku a potažmo i dalších týmových online 3D akcí. Profesor Wright jim přikládá větší význam, než jen zabíjení všeho okolo, vyzdvihuje úlohu strategie a taktického myšlení, dokonce se nevyhýbá ani přirovnání k šachové partii. Pozitivum vidí i ve společenské povaze podobných her, respektive komunit hráčů, založených na spolupráci, přátelství a důvěře.
Zajímavá alternativa k odsuzování elektronické zábavy, přítomnému snad ve všech médiích…

  Firearms
Col. Tommy
15.02.03
Byl ohlášen vývoj nové verze Half-Life modifikace Firearms (v2.7). Autoři slibují přidat několik nových map – cti_thanatos, sd_force a polooficiální sd_oberland. Upraveny mají být modely zbraní G3A3, M82 Barrett a M60. Poslední dvě se dočkají i dalšího vylepšení, a to roztažitelných dvojnožek, jejichž používání sníží recoil ale omezí možnost pohybu. Tato změna má posílit používání zmiňovaných zbraní jako podpůrných. Poslední změna nepotěší uživatele kulometu PKM, mezi něž se řadím i já – PKM bude dočasně (údajně z důvodu úprav modelu) nahrazen svým americkým protějškem M249 SAW, známým třeba z Counter-Striku.

sd_force


  Nejhranější 3D akce?
Col. Tommy
15.02.03
Kevin Brownen ze serveru GameSpy napsal zajímavý článek – Top Ten Reasons Half-Life is Still #1, ve kterém se pozastavuje nad faktem, že počet online hráčů Half-Lifu je větší než online hráčů Battlefield 1942, Medal of Honor, America's Army, Unreal Tournamentu, UT2003, Quake III Areny, Return to Castle Wolfenstein, Soldier of Fortune 2, obou dílů Tribes a Neverwinter Nights dohromady! Zmiňovaná desítka důvodů vypadá následovně:
Méně optimisticky vyznívá závěrečné shrnutí stavu dalších projektů VALVe – Half-Life 2, Counter-Strike: Condition Zero a Team Fortress 2. Přesto doufám, že korunu krále online 3D akcí převezme od Half-Lifu některá z těchto her (třeba TF2 :-).

  Další chyba, tentokrát v Admin Modu
rADOn
5.02.03
V populárním vylepšení HL Admin Mod byly nalezeny dvě chyby, umožňující pres RCON spustit kód podstrčený na serveru (advisory) i na klientech (advisory). Další problém je v tom, že mnoho serverů je provozováno s rootovskými/adminovskými právy.
Na homepage Admin Modu jsou již k dispozici opravené binárky (zatím nejsou v downloadech, ale jsou na ně odkazy z News).

  Steam Beta 2.0 zrušena
tomK
20.01.03
Kvůli naprostému přetížení serverů Steam chvíli po vypuštění do světa bylo vydání klienta Steam 2.0 Beta zrušeno. Síť Steam je nepoužitelná a sám klient také není úplně bez chyby, takže si prostě budeme muset počkat na klasický EXE soubor. Zatím ale nikdo neví, kdy bude k dispozici… Bohužel se bude čekat na debug Counter-Strike 1.6, který se sem tam někomu podařilo stáhnout. Zatím se podívejte na pár screenshotů z nové verze TFC – nové VGUI, mapa Ravelin, upravený Dustbowl a teleport.

  Chyba v herních serverech?
rADOn
20.01.03
Podle PivX se na většině herních serverů nalézá DDoS chyba. Skutečnost je, zdá se, taková, že si nějaký rádoby security expert všiml, že odpověď na query ze strany klienta bývá podstatně větší než samotný dotaz, takže spoofnutím IP odesílatele je možné celkem kvalitně zahltit trasy mezi serverem a klienty. Ještě to vylepšuje fakt, že „vyrábění“ odpovědi dost zatěžuje CPU serveru. Pominu-li, že popisovany případ je spíše DoS než DDoS (distribuce na klienty není vůbec třeba, když nám jde o vybombení serveru, klidně můžeme spoofovat na náhodné IP), na testovaném serveru Battlefield 1942 byl poměr přijaté/odeslané traffic téměř 1:400, což je skutečně impozantní a dobře využitelné i k odříznutí hosta s horší linkou, než má použitý server, a tedy skutečnému DDoS útoku.

HL server má, pokud vím, počet odeslaných reply omezený, přesto by to mohlo, zvláště u slabších strojů a linek, způsobit pěkné lagy (žádný kabel není dost tlustý, že :-). Vzhledem k celkem jednoduchému principu a dokonce exploitu přiloženému k advisory se dá očekávat, že se to brzy dostane do ruky script-kiddie komunitě. Čekají nás pěkné věci.

Advisory je zde, o věci se zmiňuje i The Register i když ten ji z nějakých důvodů předkládá jako chybu GameSpy klienta.


  Nový patch
Col. Tommy
15.01.03
Betaverze nejnovějšho updatu Half-Lifu se poněkud opozdila, nový termín zveřejnění je 16. 1. 2003. Bude obsahovat všechny avizované změny a distribuce proběhne, jak jsme již dříve informovali, přes platformu Steam.

  Profi TFC
Col. Tommy
7.01.03
Josh Horowitz, korespondent serveru Adrenaline Vault na zimním turnaji CPL, zveřejnil komentář „Team Fortress Classic - The Future of Cyberathleticism“, ve kterém se snaží vyzdvihnout přednosti TFC coby „eSportu“, přičemž se nevyhýbá srovnání s Counter-Strikem.
Nejdůležitějším hlediskem je pro Joshe atraktivita hry pro diváky: Snad ve všech bodech musíme dát Joshovi za pravdu.
Zmíněny jsou i překážky, jež musí TFC překonat – není pravidelně zařazováno na program CPL (na nadcházejícím turnaji CPL Summer 2003 Event je plánován pouze menší turnaj v BYOC sekci), není zastoupeno v mainstreamových médiích (některá se občas okrajově zabývají CS nebo UT). Poněkud diskutabilní je návrh zavést komentátory zápasů, po vzoru klasických sportů. Mě osobně se představa člověka, hulákajícího „Beautiful concjump by red medic!!!“ příliš nelíbí.
Myslíte si, že TFC má profesionální budoucnost?
11 xx  
Ano

   
Ano, se zásadně vylepšenou grafikou

xx  
Ne

xx  
eSport jako takový nemá budoucnost