Nejhranější 3D akce?
Col. Tommy
15.02.03
Kevin Brownen ze serveru
GameSpy napsal zajímavý článek –
Top Ten Reasons Half-Life is Still #1, ve kterém se pozastavuje nad faktem, že počet online hráčů Half-Lifu je větší než online hráčů Battlefield 1942, Medal of Honor, America's Army, Unreal Tournamentu, UT2003, Quake III Areny, Return to Castle Wolfenstein, Soldier of Fortune 2, obou dílů Tribes a Neverwinter Nights dohromady! Zmiňovaná desítka důvodů vypadá následovně:
- VALVe Software
- dostupnost (několikanásobné vydání hry, nízká cena)
- Gearbox Software (tvůrci Opposing Force)
- engine hry
- podpora (patche, Valve Anticheat, oficiální modifikace – například TFC)
- množství lidí provozujících servery (LoX a další :-)
- snadná modifikovatelnost, se kterou souvisí i další důvod:
- spousta modifikací od nezávislých tvůrců
- komunita hráčů
- Minh „Gooseman“ Le (duchovní otec Counter-Striku)
Méně optimisticky vyznívá závěrečné shrnutí stavu dalších projektů VALVe – Half-Life 2, Counter-Strike: Condition Zero a Team Fortress 2. Přesto doufám, že korunu krále online 3D akcí převezme od Half-Lifu některá z těchto her (třeba TF2 :-).
Další chyba, tentokrát v Admin Modu
rADOn
5.02.03
V populárním vylepšení HL
Admin Mod byly nalezeny dvě chyby, umožňující pres RCON spustit kód podstrčený na serveru (
advisory) i na klientech (
advisory).
Další problém je v tom, že mnoho serverů je provozováno s rootovskými/adminovskými právy.
Na homepage Admin Modu jsou již k dispozici opravené binárky (zatím nejsou v downloadech, ale jsou na ně odkazy z News).
Steam Beta 2.0 zrušena
tomK
20.01.03
Kvůli naprostému přetížení serverů Steam chvíli po vypuštění do světa bylo vydání klienta Steam 2.0 Beta zrušeno. Síť Steam je nepoužitelná a sám klient také není úplně bez chyby, takže si prostě budeme muset počkat na klasický EXE soubor. Zatím ale nikdo neví, kdy bude k dispozici… Bohužel se bude čekat na debug Counter-Strike 1.6, který se sem tam někomu podařilo stáhnout. Zatím se podívejte na pár
screenshotů z nové verze TFC – nové VGUI, mapa Ravelin, upravený Dustbowl a teleport.
Chyba v herních serverech?
rADOn
20.01.03
Podle
PivX se na většině herních serverů nalézá DDoS chyba. Skutečnost je, zdá se, taková, že si nějaký rádoby security expert všiml, že odpověď na query ze strany klienta bývá podstatně větší než samotný dotaz, takže spoofnutím IP odesílatele je možné celkem kvalitně zahltit trasy mezi serverem a klienty. Ještě to vylepšuje fakt, že „vyrábění“ odpovědi dost zatěžuje CPU serveru. Pominu-li, že popisovany případ je spíše DoS než DDoS (distribuce na klienty není vůbec třeba, když nám jde o vybombení serveru, klidně můžeme spoofovat na náhodné IP), na testovaném serveru Battlefield 1942 byl poměr přijaté/odeslané traffic téměř 1:400, což je skutečně impozantní a dobře využitelné i k odříznutí hosta s horší linkou, než má použitý server, a tedy skutečnému DDoS útoku.
HL server má, pokud vím, počet odeslaných reply omezený, přesto by to mohlo, zvláště u slabších strojů a linek, způsobit pěkné lagy (žádný kabel není dost tlustý, že :-).
Vzhledem k celkem jednoduchému principu a dokonce exploitu přiloženému k advisory se dá očekávat, že se to brzy dostane do ruky script-kiddie komunitě. Čekají nás pěkné věci.
Advisory je zde, o věci se zmiňuje i The Register i když ten ji z nějakých důvodů předkládá jako chybu GameSpy klienta.
Nový patch
Col. Tommy
15.01.03
Betaverze nejnovějšho updatu Half-Lifu se poněkud opozdila, nový termín zveřejnění je 16. 1. 2003. Bude obsahovat všechny avizované změny a distribuce proběhne, jak jsme již dříve informovali, přes platformu
Steam.
Profi TFC
Col. Tommy
7.01.03
Josh Horowitz, korespondent serveru Adrenaline Vault na zimním turnaji CPL, zveřejnil komentář „
Team Fortress Classic - The Future of Cyberathleticism“, ve kterém se snaží vyzdvihnout přednosti TFC coby „eSportu“, přičemž se nevyhýbá srovnání s Counter-Strikem.
Nejdůležitějším hlediskem je pro Joshe atraktivita hry pro diváky:
- TFC je podle něj podobnější klasickým sportům než CS, je rychlejší, týmy hrají s podobným schématem (útok a obrana) jako jejich hokejové/fotbalové protějšky
- TFC nabízí mnohem větší rozmanitost díky systému tříd, jako zvláště zajímavý je uveden Spy
- herní systém TFC zaručuje plynulejší spád zápasu než tříminutová kola CS a nevyžaduje nepřetržitou divákovu pozornost
- komunita hráčů TFC je semknutější a týmy stabilnější než v CS, což usnadňuje divákům orientaci mezi týmy
Snad ve všech bodech musíme dát Joshovi za pravdu.
Zmíněny jsou i překážky, jež musí TFC překonat – není pravidelně zařazováno na program CPL (na nadcházejícím turnaji CPL Summer 2003 Event je plánován pouze menší turnaj v BYOC sekci), není zastoupeno v mainstreamových médiích (některá se občas okrajově zabývají CS nebo UT). Poněkud diskutabilní je návrh zavést komentátory zápasů, po vzoru klasických sportů. Mě osobně se představa člověka, hulákajícího „Beautiful concjump by red medic!!!“ příliš nelíbí.
Myslíte si, že TFC má profesionální budoucnost?
Ano
Ano, se zásadně vylepšenou grafikou
Ne
eSport jako takový nemá budoucnost
Konečné pořadí CPL
Col. Tommy
23.12.02
Nejlépe dotovaný turnaj TFC v historii skončil; bohužel byl, co se mediální pozornosti týče, nezaslouženě zastíněn Counter-Strikovou divizí CPL. Konečné pořadí TFC týmů vypadá následovně:
1. Vindicate
2. Team 404
3. Zero Tolerance
4. Phoenix Project
5. – 6. r@ts a
GodsofWar
7. – 8. Final Vision a
Agency
9. – 12. Lifers,
TikiGods,
Xperimental Intelligence a
GrumpySinningSoldiers
13. – 16. Teamfrogs,
WarofGods,
NLS a
LastLineofDefense
Vítězům blahopřejeme. Zde si můžete stáhnout
demozáznam finále(13,4 MB), mapu
2mesa3 (1,3 MB), potřebnou k přehrání dema a
zde najdete články o prvních čtyřech týmech a rozhovor s leaderem Vindicate.
CPL
Col. Tommy
22.12.02
Přinášíme vám výsledky doposud odehraných TFC zápasů na CPL a jednu dobrou zprávu pro diváky – zprovoznění HLTV serverů pro TFC na IP adresách:
hltv.netfire.com:27016 a
:27017
Čtvrtek 18.12.
Upper Bracket, 1. kolo, Well:
Vindicate v.
Teamfrogs –
kontumace ve prospěch Vindicate (Teamfrogs se ani nezúčastnili kvalifikace)
Lifers v.
GodsofWar –
30:350
Agency v.
WarofGods –
140:110
TikiGods v.
Phoenix Project –
140:180
Team 404 v.
LastLineofDefense –
kontumace ve prospěch Team 404
Xperimental Intelligence v.
r@ts –
10:200
Final Vision v.
GrumpySinningSoldiers –
280:100
Zero Tolerance v.
NLS –
kontumace ve prospěch Zero Tolerance
Lower Bracket, 1. kolo, Bases2k1:
Teamfrogs v.
Lifers –
kontumace ve prospěch Lifers (Teamfrogs se ani nezúčastnili kvalifikace)
WarofGods v.
TikiGods –
105:125, WarofGods vypadli
LastLineofDefense v.
Xperimental Intelligence –
kontumace ve prospěch Xperimental Intelligence
GrumpySinningSoldiers v.
NLS –
kontumace ve prospěch GrumpySinningSoldiers
Upper Bracket, 2. kolo, Bases2k1
Vindicate v.
GodsofWar –
425:195
Agency v.
Phoenix Project –
70:85
Team 404 v.
r@ts –
385:15
Final Vision v.
Zero Tolerance –
15:475
Pátek 19.12.
Lower Bracket, 2. kolo, CanalZone 2
Lifers v.
Final Vision –
21:280, Lifers vypadli
TikiGods v.
r@ts –
145:351, TikiGods vypadli
Xperimental Intelligence v.
Agency –
51:565, Xperimental Intelligence vypadli
GrumpySinningSoldiers v.
GodsofWar –
85:599, GrumpySinningSoldiers vypadli
Lower Bracket, čtvrtfinále, Oppose2k1
Final Vision v.
r@ts –
160:170, Final Vision vypadli
Agency v.
GodsofWar –
60:70, Agency vypadla
Upper Bracket, semifinále, CanalZone2
Vindicate v.
Phoenix Project –
361:40
Team 404 v.
Zero Tolerance –
157:288
Lower Bracket, semifinále, Openfire_l
r@ts v.
Phoenix Project –
90:180, r@ts vypadli
GodsofWar v.
Team 404 –
70:90, GodsofWar vypadli
Lower Bracket, finále, 2fort
Phoenix Project v.
Team 404 –
0:190, Phoenix Project vypadl
Sobota 20.12.
Upper Bracket, finále, 2fort
Vindicate v.
Zero Tolerance –
140:120
zápas o účast ve finále turnaje mezi vítězem Lower Bracket a poraženým finalistou Upper Bracket, Well
Team 404 v.
Zero Tolerance –
110:80, Zero Tolerance vypadli
Finále turnaje, 2mesa3
Vindicate v.
Team 404 –
200:90
Zde najdete pavouky
Upper Bracket a
Lower Bracket,
zápasů o umístění a
konečné pořadí.
Update Half-Lifu
Col. Tommy
21.12.02
V rozhovoru o Counter-Strike: Condition Zero (jak jinak :-) pro server
HomeLAN zmínil Eric Johnson i pravděpodobný termín vypuštění Counter-Striku verze 1.6 – 7. ledna 2003. Vzhledem k obvyklé praxi zveřejnit patche pro Half-Life i Counter-Strike současně můžeme předpokládat, že se téhož dne dočkáme i updatu TFC, zahrnujícího mimo jiné novou mapu Ravelin a schopnost engineera budovat teleporty.
CPL
Col. Tommy
20.12.02
Včera byl zahájen LAN turnaj „CPL® Pentium® 4 Processor Winter 2002 Event“ a v 17:00 SEČ odstartoval i turnaj v TFC, hraný systémem „double elimination“. Doposud byla odehrána dvě kola Upper Bracket, v nadcházejících semifinále Upper Bracket (cca od 23:00 SEČ, mapa Canalzone 2) se utkají týmy
Vindicate v.
Phoenix Project a
Team 404 v.
Zero Tolerance. V Lower Bracket v této chvíli začíná druhé kolo (taktéž mapa Canalzone 2), ve hře je ještě osm týmů.
Zájemce o sledování zápasů přes HLTV nejspíše zklamu, protože v současné době jsou přenášeny pouze zápasy v Counter-Striku (IP adresy HLTV serverů jsou:
hltv.netfire.com:27020 – 27025)